Úgy kb. hat éve vehettem meg a most felújításon átesett csörgőmet. Mivel már a kezdetektől számítva valamekkora asztalom mindig is volt, így pörögtek a méterek a csörgő fogaskerekeibe. A hatás nem is maradt el, annyira elkoptak, hogy már szinte elindulni sem akart. Úgy gondoltam, ha már úgy is felújíttatom a mechanikai részeket, az elektronikai rész is legyen felújítva. A folyamatokról készítettem pár képek amik itt láthatóak lejjebb a posztban. A mechanikát a Csikós műhely készítette el, az elektronika a Digitools műhelyben készült. Hab is került a torta tetejére a Posh Modell jóvoltából, a teljes kidolgozott vezetőfülke. Aki még nem ismeri Őket, érdemes megnéznie a honlapjukat, illetve a börzén felkeresni a standjukat, klassz magyar kiegészítőket árulnak a terepasztalokra. akkor most jöjjenek az ígért képek a részletekről.
A fekete alkatrészek a vezetőfülke részei, a két panel a ledes digitális világítás. Fentről lefelé haladva, a vezérlőpult a hátfal a panel burkolat és a felső led panelburkolata.
A forgóvázakban ki lettek cserélve a csigák, fogaskerekek, új hézagolók lettek beépítve. Sokkal csendesebb és egyenletesebb lett így a futása a mozdonynak. Itt már jó látható az új digitális panel a plux16 dekóderrel. Miért is érdemes kicserélni a fuggi féle panelt? Sokkal finomabb vezérlés, új világítás funkciók, zárfény, ingamenet, tolató fény.
Miután beforrasztottuk a tápvezetékeket a panelba, jöhetnek a világítás vezetékei. A panelon egyértelműen meg vannak jelölve melyik vezetéket hová kell forrasztani. De mielőtt nekifognánk az egésznek, fontos, hogy a mozdony öntött keretéből mindkét végéből egy flex korongnyi vastagságot vágjunk le. Csak így fér el a világítás panel.
Miután kész vagyunk a forrasztásokkal, a panelt be kell helyezni a műszerfal elé, majd összeragasztani a két panelt. Előtte kis fúróval a kikönnyítésnél ki kell fúrni a ledek helyét.
A műszerfal. Szerintem korrekt.. :)
Szépen beilleszkedik a forgóváz fölé. Itt lehet jól látni miért is kell kivágni az alvázból a két végén.
Fények....
Ezen a képen felkerült a borítás a felső ledre is. Ha benézünk a fülkébe, így már nem látszik a nyáklap sem.
Összeszerelve. Miután kész vagyunk a szereléssel a következő funkciók érhetőek el, tolató fény, fénytompítás, vörös zárfény, fényszóró kikapcsolása ingamenetben tolt üzemmódban. Fülkevilágítás hamarosan.
Jó szerelést mindenkinek! .......