Nemrég vásároltam kettő darab Máv N28 kéttengelyes személyvagont a Roco kiadásából. A vagonok nagyon szépek, precíz kidolgozottságúak. Mivel kicsit hosszabbak a két tengelyes átlagnál szépen mutatnak egy gőzös után. Gondoltam teszek bele belső világítást, hisz a belseje is kidolgozott a vagonnak és jól mutatnak a fények este is. :)
A Digitools termékére esett a választásom, mert náluk lehet universalis változatba is kapni a panelt amit méretre lehet vágni. Mivel régi korszakos vagonról van szó a ledeket a sárgás fényűből választottam. A panel úgy van kialakítva, ahova szükséges oda lehet utólag forrasztani a ledeket.
Első lépésben szét kell szedni a vagont. A tetővel kezdtem, simán le lehet pattintani. Majd magát a kasznit vettem le az alvázról. A vezetékezés miatt az üléseket is ki kellett vennem.
Az áram szedéséhez én a Zemoki féle áramszedőt szabtam át egy kicsit a képen látható módon.Az alvázon a kerék alatt van gyárilag kis furat amin keresztül fel lehet vezetni a kábelt.
A vezetékeket elvezetve az ülések alatt a wc-n keresztül fel lehet bújtatni a tető részbe, ahol a panel lesz elhelyezve. A wc-be még a két kondit is szépen el lehet rejteni.
A következő lépésben visszapattintjuk a kasznit a helyére, majd beforrasszuk a vezetékeket a panelre. Vigyázzunk a két oldali korlátokra nehogy letörjenek. A forrasztás után mehet vissza a tető is. Ha mindent jól csináltunk kész is a vagon. Alapból a 3-as címen van a dekóder, a fények bekapcsolása után az F2-vel lehet tompítani a fényerőt.
Készítettem pár képet a végeredményről. :)
Kellemes barkácsolást kívánok mindenkinek!
Fezsotrain.