HTML

Digitális modellvasút

Modellvasutazással kapcsolatos tesztek, leírások. A saját terepasztalom illetve gördülő gyűjteményem bemutatása.

Friss topikok

Címkék

Train Controller beállítása. Harmadik rész..............

2014.07.30. 15:07 fezsotrain

Eddigiek során létrehoztuk a program elemeit, beállítottuk a különböző digitális címeket, a kommunikációt, a szakasz foglaltságokat. A következő lépés a váltó utak beállításai. A program részben megkönnyíti a feladatot, hisz automatikusan elkészíti a váltóutakat nekünk csak az értékeket, irányokat kell megadnunk. Persze ez azért nem ilyen egyszerű, de pár váltó út kijelölés után már rutinból fog menni. Ez a része a programnak elég rabszolga munka, nálam kb. 250-szer kellett elvégezni.. :) 

Lépjünk be a szerkesztő módba, kulcs ikon. Kattintsunk a Dispatcher fülre azon bellül a Schedules szövegre. Ebbe az ablakba fogjuk látni az elkészített váltóutakat. Kattintsunk a zöld A betűs ikonra, hogy belépjünk az Auto Train módba. Megjelenik egy hosszú vékony ablak, itt tudjuk megadni az irányokat és a váltó út tulajdonságait. 

TC3-1_resize.jpg

 

TC3-2_resize.jpg

 

Jelöljük ki az első traffic boxot,  példában az  A Block 1 nevűt. Utána a vékony ablakban a bal irányba mutató zöld nyílra kattintunk, majd kattintsunk a B Block 2 nevű boxra és a vékony ablakban a sárga jobb oldali kis ikonra. Ezzel a mozdulat sorral kijelöltük az A Block 1 állomásról bal irányba induló, a B Block 2 állomás jobb oldalára érkező váltó utat. Ha rákattintunk a távcső ikonra a program megmutatja a beállított utat. Amennyiben a beállított út kivitelezhetetlen, hibaüzenettel fog tájékoztatni. Ha megvagyunk az út kijelölésével, be kell állítani a tulajdonságokat.  

Kattintsunk a beállítás ikonra, a megjelenő ablak General fülére. Itt adjunk nevet az útnak. Célszerű valamilyen logika szerint elnevezni az utakat, hogy később mikor már több száz lesz belőle könnyen be lehessen azonosítani. Nálam az induló block neve + az indulás iránya, majd az érkező block neve és a megérkezés oldala. Persze lehet bár hogyan elnevezni, csak törekedjünk a logikára. Itt most mást nem állítunk be, majd később visszatérünk még.

TC3-3_resize.jpg

TC3-.4_resize.jpg

 

Menjünk az utolsó fülre a Start-Dest fülre. Itt állítjuk be a vezérlő gombokat. Tulajdonképpen ezek helyettesítik a Mouse szerepét, annyi különbséggel, hogy itt csak meg kell nyomni a gombokat a többit elvégzi a program. Keressük ki a listából az előre beállított A Block 1-hez  tartozó bal gombot, illetve a B Block 2-höz tartozó jobb gombot. Itt mindig az útiránynak megfelelő gombokat kell kiválasztani. Alul a két pipát pipáljuk ki nyomjunk egy Ok-t és már is láthatjuk a listába az első beállított váltóutat. 

TC3-5_resize.jpg

TC3-7_resize.jpg

Érdemes még az indulás késleltetést beállítani. Ez akkor hasznos amennyiben hangos mozdonyokat futtatunk. A mozdony csak a felpörgött bekapcsolt motorral indul el. Egy kattintás az induló boxra a bal felső sarokban akrtív lesz az ikon, a panel megnyitása után a bal alsó sarokban az időzítés 3mp re állítani, az érkező boxba pedig 2mp re állítani. 

TC3-8_resize.jpg

 

A képen is jól látszik, hogy ezen a demó pályán is van legalább 13 db váltóút. Ha valakinek minimum két állomása van négy négy vágánnyal az már több mint 50 váltóutat jelent. Minél több az ilyen váltóút, annál látványosabb a vonatforgalom. Szóval nem érdemes spórolni... :)  Érdemes szisztematikusan az első traffic boxtól az utolsóig oda vissza beállítani az utakat. Ezt egyszer kell csak megcsinálni, utána már csak élvezi az ember a látványt. :)

Előbb már említettem a rossz váltó út beállítást, itt a hiba üzenet a képen. Csak le kell ok-zni,  majd megpróbálni másik irányt beállítani. 

TC3-9_resize.jpg

 

 

Említést tennék még egy speciális váltó útról, ahol a kiindulási, és érkezési block is ugyan az. itt is ugyan úgy kell eljárni mint a többi blocknál, csak itt egy blockon bellül kell a két irányt elsőként beállítani, majd a tulajdonságokat beállítani. Az ilyen blockoknál két nyomó gombot kell lerakni a block mellé. Én pirossal jelöltem meg és a neve után írtam egy X betűt a könnyebb megtalálás miatt.

A váltóutak beállítása után már csak a mozdonyok felismertetése a programmal maradt hátra, a tandem vontatás, és nem csak a dummy féle megoldással, itt ténylegesen mind a két mozdony egyszerre fog vontatni a pályán összekapcsolva egymás mögött. :)  Illetve írni fogok még a menetrend beállításairól, és a speciális beállításokról is, mint pl a kritikus szakaszok és egyebek....

 

Folyt köv.......

Fezso

www.fezsotrain.hu

www.digitools.hu

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fezsotrain.blog.hu/api/trackback/id/tr216559605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.