HTML

Digitális modellvasút

Modellvasutazással kapcsolatos tesztek, leírások. A saját terepasztalom illetve gördülő gyűjteményem bemutatása.

Friss topikok

Címkék

Train Controller beállításai, negyedik rész .............

2014.10.20. 11:43 fezsotrain

Ahhoz, hogy el tudjuk kezdeni a szoftvert használni, már csak a mozdonyok, és motorvonatok felvétele szükségeltetik a programba. Ebben a részben bemutatom, hogy és milyen beállítások kellenek, hogy a progi biztonsággal tudja kezelni drága, megbecsült igáslovainkat..... :)

Mint mindig, most is a szerkesztő mód bekapcsolása szükségeltetik /kulcs ikon/.

 TC4-1_resize.jpg

TC4-2_resize.jpg

TC4-3_resize.jpg

Válasszuk ki a fenti menüsorból a Train menüpontot, majd kattintsunk a Create Engine sorra. Kapunk egy új fület Engine&Train felirattal. Ha ide rákattintunk, megjelenik egy ablak a képernyő jobb oldalán. Majd itt fogjuk látni azokat a mozdonyokat amiket beállítunk a programba. Már most is egy mozdony megjelenik a sorba Engine 1 névvel. Adjunk nevet a gyermekünknek és állítsuk be a paramétereket. Kétszer kattintsunk a mozdonyunkra, hogy elő jöjjön a beállítás ablak. Kezdjük a General füllel.

TC4-4_resize.jpg

 

TC4-5_resize.jpg

TC4-6_resize.jpg

TC4-7_resize.jpg

Ezen a fülön beírhatjuk a mozdony nevét, pályaszámát. Kiválaszthatjuk milyen színnel szerepeljen a programban a mozdony foglaltsága. Ez a szín a típust jelöli majd.  Nálam a sárga a villany mozdonyok, a piros a diesel mozdonyok, a fekete a gőz mozdonyokat jelöli. Persze ki ki ízlése szerint választhat.  Írjuk be  a mozdony hosszát, a méretet HO, TT, N, majd a mozdony típusát pöttyözzük ki. Következő Connection fül, itt a mozdony dekóder címét kell beállítani. Következő fül a Speed, itt leszabályozhatjuk a  mozdonyunk tényleges végsebességét. amit beállítunk annál nem fog gyorsabban menni a mozdony a pályán. Én szeretem ha nem száguldoznak a vonatok a pályán, ezért a dieselek 80km/h a villanyok 100 km/h, a gőzösök 60km/h vannak beállítva. Az Automatic speed gomb megnyomásával belépünk a mozdony kalibrációs részére. Itt fogjuk felvenni a sebesség görbét, illetve a fékezés intenzitását.  Ezekből az értékekből fogja a program kiszámítani, hol kell megállítani a mozdonyt a pályán. Természetesen ezt minden egyes mozdonynál végig kell csinálni, hisz mindegyik mozdonynak más más a motor karakterisztikája. Első lépésként pipáljuk ki az advanced fine tuning kockát.

TC4-8_resize.jpg

TC4-9_resize.jpg

Válasszuk ki a pályán három egymást követő szakaszt ahol a középső szakasz kb 150 cm hosszú egyenes szakasz, lehetőség szerint előtte és  utána lévő szakasz is  minimum 80-100 cm.  Ezek lesznek a kalibráló szakaszok. A programba is válasszuk ki  a már kiválasztott szakaszokat, majd helyezzük a mozdonyt a start szakaszra. A zöld csúszkával indítsuk el a mozdony az egyik irányba, addig míg a lassú menet szép egyenletes. Egy, max két rovátka, 7-15 km/h. majd nyomjuk meg a store gombot.  A másik irányba is tegyük meg ezeket a lépéseket. Ha kész vagyunk, váltsunk át a speed profil fülre. Itt lesz a sebesség görbe felvétele. A Measurement menüpontnál válasszuk ki az alsó opciót, majd nyomjuk meg az inicialize gombot. Ezzel készen is volnánk az előkészítéssel, a startgombot lenyomva kezdődik a kalibrálás. Ha ellenkező irányba indul el a mozdony fordítsuk meg és kezdjük előröl a kalibrálást. Ez a művelet kb 5-10 percig tart. Miután végzett a kalibrálással a gép, ide oda mozgatja a mozdonyt a program.  FIGYELEM: a kalibrálás alatt, még véletlenül se érjünk a mouse-hoz, mert akkor rossz lesz a kalibrálás. Az ok gomb megnyomásával ki is léphetünk.  A decoder fül alatt látni lehetne a mozdony dekóder beállításait illetve állítani lehet az értékeken, ha beszerzünk egy dekóder programozót. A Digitools-nak is van már ilyen terméke.  

TC4-10_resize.jpg

Maradt még a functions fül. Itt tudjuk beállítani a mozdony funkciókat, F0, F1, F2 stb.... Kattintsunk a new fülre. Az első funkció meg is jelenik a világítás. Egéren a csillag gomb, itt az F0. Nyomjuk ismét a new gombot a következő funkcióhoz. A legördülő menüből válasszuk ki a következő funkciót, majd a hozzá tartozó funkció gombot. ha készen vagyunk, akkor meg is volnánk a mozdony beállításaival. Ezek a beállítások fontosak lesznek majd a makrók beállításainál. Pl: adott szakaszban kürtöljön a mozdony, vagy az íveken legyen ívcsikorgás hang. 

TC4-11_resize.jpg

TC4-12_resize.jpg

TC4-13_resize.jpg

TC4-14_resize.jpg

Nem maradt más hátra, mint hozzáadni a pályánkhoz a mozdonyt, és a vezérlő gombokkal elindítani a szerelvényünk.  Lépjünk ki  a szerkesztő módból.  Nyomjunk jobb egérgombot valamelyik traffice boxra, majd válasszuk ki a Assign train menüpontot. Válasszuk ki a mozdonyunkat majd az irányt, és ok. A mozdony belekerült a boxba, és indítható a nyomógombokkal. Természetesen az egeret már nem használjuk ebben a módban, lesz olyan mód ahol lehet majd használni. Ha kétszer rákattintunk a listában a mozdonyunk nevére, előjön a mozdonyvezérlő panel, itt lehet külön is vezérelni a mozdonyt ha szükséges. Ha rossz irányba indulna el a mozdony jobb egér gomb a traffice boxon és válasszuk ki a reverse train menüsort, így megfordítjuk a menetirányt. Ha el szeretnénk távolítani a mozdonyt válasszuk a remove train menüpontot.

 

A következő részben beállítjuk a makrókat, összekapcsolunk két mozdonyt tandem vontatásra. Sok helyen hallom, hogy a pc irányítás elveszi az élvezetet a játéktól, majd leírom, hogy ez nem teljesen így van..:) Vezérelhetünk külön szerelvényeket úgy kézzel, hogy a többi szerelvények akár menet rendszerint közlekednek az asztalunkon. Lesz még szó a menetrend megírásáról, illetve különleges beállításokról, pl: kritikus szakaszok....

 

Volna még egy kiegészítés a második részhez. A contact indikátor beállításánál  a memori fülnél a timer off sorba 1 sec re állítsuk be az időt. Ez az írásból kimaradt.

www.fezsotrain.hu

www.digitools.hu

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://fezsotrain.blog.hu/api/trackback/id/tr676809999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.